כדי להשפיע צריך לדייק כמו לייזר

תחשבו רגע בגדול על החיים שלכם, מה הייתם רוצים לשנות או לשפר?

תרצו יותר מוטיבציה? ביטחון עצמי? אסרטיביות? רוגע?

או שאולי תרצו להשתחרר מהעבר או ביקורת עצמית קשה?

אני נתקל בכל יום באנשים שיוצרים איתי קשר בדיוק מהסיבות האלו.

סביר שכמעט כל אחד היה רוצה לשפר אחד מהדברים האלה בחייו, אז מאיזו סיבה רוב האנשים שמנסים לעשות את זה לבד נכשלים?


בוא נהיה רגע פרקטיים, אם נרצה למשל להרגיש יותר ביטחון עצמי או רוגע, אז איך מתחילים?

כולם מכירים את הטיפים המופשטים ומשפטי ההשראה, דברים בסגנון של "תלמד לשחרר" או "תסמוך על עצמך" וכו...

העניין הוא שקל להגיד את המשפטים האלה אבל לרוב האנשים אין מושג איך באמת לבצע.



מיקוד של לייזר


אולי עדיין לא יצא לנו להיפגש, אבל כבר עכשיו אני רוצה שתקבלו משהו שיתחיל לעזור לכם.

צורת החשיבה שתעזור לכם להשפיע על המצבים האלו בחיים מתבססת על שיטת הNLP. השיטה מלאה בהמון דגשים נוספים ולא ניכנס כאן לכל הדברים הנפלאים שאפשר לעשות איתה (אתם כמובן מוזמנים לקרוא עוד עלי ועל השיטה כאן באתר).

יש משהו שחשוב מאוד להבין באיך עובד תת המודע שלנו. תת המודע שלנו מגיב למצבים ספציפיים שבהם הוא ידע לתפקד. ביטחון עצמי, מוטיבציה, שחרור, אסרטיביות, אלה מילים נפלאות אבל כל עוד לא תבחרו איך בדיוק זה ירגיש ואיך תתנהגו יהיה לכם הרבה יותר קשה להגיע לזה.


בין אם בסדנאות או קורסים להשפעה שאני מעביר, בטיפול או בליווי אישי לאנשי עסקים, הצעד הראשון שאני עושה עם לקוחות הוא להתחיל לברר מה הם באמת רוצים מבחינה מעשית.

איזה פעולות פשוטות הם יעשו כשישיגו את השינוי שהם רוצים. רק כשתתנו למוח שלכם לדמיין את הדברים בצורה מפורטת, עד לרמת שפת הגוף, הנשימה , המיקום שבוא תהיו, המילים שתגידו, עד שלא תוכלו לדמיין את זה, המוח לא ידע איך להתניע.

תחשבו על זה ככה, איך תרצו לפרוץ מחסום, בעזרת פנס שמאיר אור גדול וכללי או בעזרת קרן לייזר חזקה וממוקדת?


כדי לדייק את קרן הלייזר שלנו אנחנו הולכים להשתמש בשאלות. תת המודע שלנו מתחבר בקלות לשאלות והן מדייקות את החשיבה, רק צריך לדעת לשאול באופן אפקטיבי ואת זה בדיוק נתחיל לעשות כאן. השאלות מעוררות את התשובות מתת המודע. מתוך התשובות אפשר לבחון את ההשפעות והמחירים של השינוי, ליצור הנעה חזקה קדימה והנאה מהתהליך. אנשים רוצים להרגיש יותר מהדברים הטובים ופחות מהרעים בכל רגע ורגע. המפתח הוא לבחור נקודת ספציפית וסופר ממוקדת ולהמשיך משם. זה מדהים איך הדברים נעשים קלים וברורים יותר כשתדעו מאיפה להתחיל.


השאלה הראשונה שתרצו לשאול היא "מה ההבדל שיעשה את ההבדל?" מה הוא אותו מצב נקודתי שממנו תרצו לחוות את השינוי קודם כל בתחום הזה?

עם איזה אנשים זה יבוא לידי ביטוי קודם? עם בני זוג? בעבודה? עם עצמכם? הרי לא תרצו לפעול בדיוק באותה דרך מול הבוס שלכם כמו בני הזוג שלכם, נכון?

יש אפילו מצבים מאוד שונים עם אותם אנשים ובהם כדאי להרגיש אחרת ולפעול אחרת כדי להשפיע.


להגדיר נקודת התחלה מאוד ספציפית, מאפשר לנו לדמיין את השינוי בצורה מחושית בעיני רוחנו. כשתוכלו לדמיין בדיוק מה אתם רוצים, לא רק שתתחילו להרגיש את ההרגשה שתרצו, תתחילו לשים לב שאפילו חלק מהשרירים בגוף יתחילו להגיב. אם תרצו לחייך מול אנשים חדשים בפגישה עסקית ותדמיינו את זה, סביר שתתחילו לחייך כבר באותו רגע למשל.

אם תרצו להיות יותר משוחררים בדייט, לנשום עמוק ולהסתכל לצד השני בעניים, כשתדמיינו תנשמו. כשהגוף מרגיש, השרירים זזים והמוח לומד להתנהג בצורה חדשה.

אחרי תרגול קצר של כמה חזרות בדמיון, הגוף שלכם יפנים באופן אוטומטי ובקלות רבה יותר את מה שתרצו לעשות. משם, ההשפעה תבוא בהדרגה יותר ויותר בקלות.

כתבות ומאמרים