top of page

שיטה קלה שתהפוך כל מסר שלכם לאמין יותר

"חשוב פעמיים לפני שתדבר, מכיוון שהמילים וההשפעה שלך יזרעו את הזרעים של הצלחה או כישלון במוחו של אחר"- נפוליאון היל, מחבר הספר חשוב והתעשר.


אמינות היא אחד המפתחות הכי חשובים כשאנשים רוצים להשפיע, אם אין אמינות, כל מסר שתרצו להעביר פשוט יהיה חסר סיכוי ומשמעות. זה אומר שכדי באמת להניע אחרים, שווה שהדברים החשובים שתגידו יתקבלו מתוך אמינות והקשבה. אז איך ניתן לעודד חוויה של אמינות והקשבה? איך תוכלו להגביר את היכולת שלכם להשפיע על ההחלטות שמתקבלות במקום העבודה? להגביר את היכולת להשפיע בזוגיות או בדייטים? להניע חברים ומשפחה ואפילו להשפיע על לקוחות אם תרצו?


כדאי שנתחיל מהבסיס קודם. לביטויים ספציפיים ומילים יש השפעה פסיכולוגית עוצמתית, תוכלו להשתמש בהם כדי ליצור לאנשים אחרים מחשבות והרגשות. במאמר הזה, אתן לכם עוד שיטה פשוטה ופרקטית שתעזור לכם כבר היום להשפיע על אנשים. ברגע שתתחילו לחשוב לא רק על המידע שהשפה מעבירה, אלא ממש תכירו שיטות שונות שגורמות למוח להגיב אליכם, הדרך שבה תחשבו על תקשורת תשתנה.


אם תרצו להעמיק אפילו יותר, במסלול לכריזמה היפנוטית, שילוב מיוחד של ליווי אישי וקורס להשפעה תוכלו לקבל אין ספור כלים שמותאמים אישית אליכם. בין אם אתם רק מתחילים לשפר את יכולת ההשפעה שלכם, ובין אם אתם אנשים כריזמטיים טבעית, במסלול תוכלו לגלות איך להשפיע על תת המודע של אנשים. (תלחצו כאן כשתרצו עוד מידע על המסלול).



זיקוק המסר

הרבה פעמים, יש שפע דברים שנרצה להגיד. לכל אחד יש דברים שחשובים לו ואנחנו רוצים שאנשים יקשיבו ויבינו אותנו. אנשים הם מורכבים ותמיד יהיה יותר מנושא אחד שחשוב לנו. לכן, לפעמים תמצאו את עצמכם מדברים על כמה נושאים באותה שיחה וזה הגיוני.

מה שהרבה אנשים מפספסים הוא שכדאי להעביר מסרים אפקטיביים באמת, יש להתמקד בנושא. במקום לכסות כמה נושאים שחשובים לכם בשיחה, מקדו את השיחה בנושא עיקרי אחד ודברו עליו בכמה דרכים שונות. הרי אם תלכו למסעדה, תזכרו מנה אחת מופלאה הרבה יותר טוב מאשר כמה מנות בינוניות.


אחד הדברים שתרצו לעשות הוא ממש לזקק את הנושא שתרצו להעביר למשפט. משפט אחד קצר יחסית שמעביר את המסר שלכם. מטרת המשפט היא לא בהכרח שתגידו בדיוק אותו, הוא נועד למקד את החשיבה שלכם בזמן שאתם מדברים. אולי תרצו במשפט הזה להדגיש את חשיבות התקשורת הפתוחה בזוגיות, אולי תרצו להדגיש את ערכו של מוצר או שירות, אולי תרצו להדגיש כמה כיף יכול להיות ביחד כשתצאו לבלות או כל דבר אחר שחשוב לכם.


ברגע שיש לכם משפט עיקרי, בדקו עם עצמכם, האם מה שתרצו להגיד מעביר את המסר הספציפי הזה או לא? ברגע שיש לכם משפט מזוקק כזה, כבר התחלתם לשפר את הסיכוי שלכם להשפיע וזה צעד ראשון משמעותי ביותר. את שאר הנושאים החשובים תוכלו תמיד להעביר בשיחות אחרות.


המנגנון הנסתר של המוח

עכשיו, הגיע הזמן שתיקחו את המשפט הזה ותיצרו את הדרכים בהן תוודאו שהוא יתקבל מתוך חוויה של אמינות והקשבה. כדאי לעשות את זה אנחנו הולכים להיעזר במנגנון שמובנה לתוך המוח של כל אחד. זה מנגנון שהתפתח כדי לעזור למין האנושי לשרוד ולהתקדם. אתם מבינים, בני אדם פיתחו יכולות לשמר ולהעביר ידע וניסיון לאחרים. שפה מדוברת וכתובה עוזרת לנו לעשות בדיוק את זה וכולם יודעים שאפשר ללמוד הרבה מהניסיון של אחרים שקדמו לנו, נכון? מה שלא כולם יודעים, הוא שהמוח האנושי ממש מתוכנת להקשיב ולקבל דברים מסוימים כיחסית אמינים ונכונים יותר.



המוח נוטה להקשיב ולייחס אמינות למה שנאמר על ידי אלו שנתפסים כבעלי ניסיון, למשל מפורסמים בתחומים שונים. כל דבר וכל מילה שבאים מדמויות סמכות מנוסות מתקבל יותר. הדרך להשתמש בזה לטובתנו היא להיעזר בציטוטים מאותם גורמים. ציטוטים מגבירים את האמינות של המסר ומורידים את הסיכוי להתנגדויות. כבר זיקקתם את הדברים שחשובים לכם למשפט, בעידן המידע והאינטרנט קל יחסית למצוא ציטוט שיתמוך במסר שלכם. ציטוט יכול להיות משפט בודד שנאמר ואפילו סיפור שלם שקרה לאדם המצוטט. הציטוט לא חייב לקלוע מילה במילה למשפט שלכם, רק להעביר בכלליות את המסר.

ישנם מספר סוגי ציטוטים שונים ומדרג לסמכות שלהם והשפעתם על המוח. לא תמיד תוכלו להשתמש בסוג הכי חזק אבל אפילו הסוגים הפחות חזקים משפרים את הסיכוי להשפיע:


  1. דמות ידועה בעלת סמכות (אלברט איינשטיין אמר ש...)

  2. דמות בלתי ידועה אך בעלת סמכות (ד''ר, פרופסור וכו...)

  3. מחקרים (מחקר ספציפי ופרטים לגביו)

  4. מקורות תקשורת (כתבה בעיתון, תוכנית טלוויזיה או תוכנית רדיו)

  5. דמות משפחתית פטריארכלית או מטריארכלית (אמא, אבא, סבא, סבתא וכו...)

  6. מעשיות דתיות, פתגמים ואמרות (בפרשת ויקרא כתוב...פתגם סיני אומר.. וכו...)

  7. שמועה וידע נפוץ (שמעתי ש...ידוע ש...אומרים ש...)

  8. אדם ספציפי מין השורה (חברה אמר לי ש...)

זקקו את המסרים שלכם, תמצאו ציטוט שמתאים לכם ותוכלו להשפיע.


אם קראתם עד לכאן, סביר שתרצו לחזק יותר את הכריזמה שלכם, לקבל יכולות פרקטיות להשפיע. אתם מוזמנים להצטרף אלי במסלול לכריזמה היפנוטית (תלחצו כאן וכבר תבינו) ולגלות איך בדיוק תעשו את זה.

כתבות ומאמרים

bottom of page