top of page

שתי גישות שונות לאיך להניע אנשים

רתימה, הנעה, שיתוף פעולה ועבודת צוות.

יש בחיים דברים שהם גדולים מהיכולת של אדם אחד, דברים שמצריכים שיתוף פעולה.

חיי משפחה למשל מצריכים שיתוף פעולה, כך גם ניהול של עובדים ואפילו עבודה עם קולגות.

בכל אלה ישנן משימות חשובות שנרצה שיתבצעו. בין אם אלה נהלי החברה שהבוס מעביר, הוראות מההורים לילדים, שיתוף פעולה בין חברים או בני זוג, או משימה שמתחלקת לבעלי תפקידם שונים.

אני הולך ללמד אתכם כאן שתי גישות שונות שיוכלו לעזור לכם להניע או לסחוף אנשים במצבים האלה, הגישה שתבחרו תיצור את האפקט שתשאירו ובסופו של דבר גם את התוצאות.


מכשולים טבעיים


לפני שניכנס לגישות עצמן, כדאי שנתגבר על מכשול בדרך. באופן מפתיע, המכשול הזה הוא האופן שבו אתם מתקשרים בטבעיות. רוב האנשים מדברים עם אחרים כדי שיבינו אותם. זה אומר שרובינו משתמשים במילים כדי להעביר בעיקר מידע. כשמלמדים ילדים לדבר, זה אחד הדברים הראשונים שעושים, לומדים מילה ומה היא אומרת. תמונה של תפוח והמילה תפוח, ככה אנחנו לומדים לדבר. ככל שהתאמנתם על זה יותר, זה מרגיש טבעי יותר. ובכן, התאמנתם על להעביר מידע כל חייכם, מה שאומר שזה מאוד טבעי.


רק שהשפה משפיעה עלינו ברבדים הרבה יותר עמוקים של תת המודע. לביטויים ספציפיים ומילים יש ממש השפעה פסיכולוגית, הם יוצרים הרגשות ומחשבות. סביר שאיך שלמדתם לדבר, מה שהפך לטבעי מבחינתכם, זה פשוט להגיד לאנשים אחרים את מה שאתם רוצים שהם יבינו, להעביר את המידע. אם נתחיל לתפוס לא רק את המידע שהמילים מעבירות, אלא ממש את הדגשים הפסיכולוגיים שיכולים לאפשר לנו להניע את עצמינו ואחרים, הרבה יותר קל להניע אנשים לפעול. והנה המכשול, זה לא הולך להיות לכם הכי טבעי בהתחלה. לא התאמנתם על הדגשים האלה בתקשורת כל חייכם עד עכשיו.


יש עולם שלם של ביטויים וטכניקות שעושים את הדברים הללו, שווה להתחיל בצעדים קטנים כדי להתקדם. תוכלו להתייחס לזה כאל שיעורים ראשונים בשפה חדשה, במקום רק שפה של מידע, תלמדו שפה של השפעה על רגשות ומחשבות. כמו כל שפה חדשה, תרגול בהחלט עוזר ואפשר להתאמן על זה. שתי הגישות שמפורטות כאן, מציגות אוסף ראשוני של ביטויים שיאפשרו לכם כבר להתחיל. אם תרצו לא רק להתחיל, אלא גם להפוך את היכולת להשפיע לאחד הכלים הכי חזקים שלכם, אז המסלול לכריזמה היפנוטית (כן כן, זה קישור שתוכלו ללחוץ עליו ולקבל עוד פרטים) הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. שילוב מיוחד של קורס בטכניקות השפעה, תרגול עם קבוצה שתעזור לכם להתקדם וליווי אחד על אחד שיחזק את הקסם האישי שלכם. אבל לפני שתחליטו שאתם רוצים להצטרף למסלול, נסו את הגישות שכתבתי לכן עליהן ממש כאן בהמשך ותחוו בעצמכם כמה שזה עובד.


כדי להתחיל, דמיינו שתפקידכם להגן על יער ירוק ומלא בצמחייה, חוץ מטיפוח הסביבה, יש שתי פעולות מאוד חשובות שכדאי שתכירו. הראשונה היא כיבוי שריפות ואילו השנייה היא מניעת שריפות. שתי הפעולות חשובות מאוד איך עובדות אחרת לגמרי.


גישת כיבוי השריפה


כאשר במשפחה, בעבודה או בצוות יש מקרה חירום הדורש טיפול מידי, מדובר בסוג של שריפה ויש לכבות אותה בהקדם כי אחרת המצב יכול להפוך למסוכן. במקרה כזה עליכם לעורר את האנשים מסביבכם לפעול בהקדם.

תוכלו לעשות זאת אם תזכירו להם את המחיר האפשרי והסיכון שבמצב

ישנם ביטויים שמאוד יעזרו לכם:

● צריך.

● מוכרח.

● חייב.

● אסור.

אם תפעלו מתוך אלה, אנשים לא ירגישו בנוח אבל יזוזו מהר ובדחיפות.

הבעיה עם כיבוי שריפות היא, עדיין הולכות להיות כוויות כי כיביתם שרפה קיימת. המילים הלוו יוצרות אצל אנשים תחושה נפשית קלה של לחץ וכאב כדי להניע אותם. אולי זה לא בהכרח מורגש לגמרי אבל זה בהחלט נמצא שם. לא רק שזה לא נעים, אנשים נוטים לפתח חסינות ואפילו סלידה לתחושה הזו לאורך זמן. אם תשתמשו באופן קבוע באוסף הביטויים הללו, צפו שפחות יקשיבו לכם. לכן, בביטויים האלו מומלץ להשתמש מעט אם בכלל ורק במקרי חירום.


גישת מניעת השריפה


כשהדברים מתנהלים בסדר ובאופן הרגיל, רובינו לא בהכרח נחשוב על להניע אחרים. דווקא בזמנים האלו זה הכי חשוב. ביום יום יש לנו יותר אפשרות להניע אנשים בהדרגה ולהרגיל אותם לעבוד איתנו יחד. זה הזמן ליצור דגשים ולסחוף אנשים, לעודד אותם לפעול איתנו כדי למנוע את השריפה. בגישה הזאת נשים את הדגש דווקא על להלהיב את האנשים ולפתח את היכולות שלהם. תוכלו לעשות זאת אם תזכירו להם את הסיבה החשובה שבשבילה כדאי לפעול.

ישנם ביטויים שמאוד יעזרו לכם:

● אפשר.

● מומלץ.

● רצוי.

● כדאי.

אם תפעלו מתוך אלה, אנשים יהיו מעט יותר נלהבים וירצו לשתף פעולה.

אלו ביטויים שמניעים אנשים בצורה הרבה יותר נעימה ולאורך זמן. כל אחד ינוע בנוחות בקצב שלו וכאן טמון האתגר, זה פחות מתאים למקרה חירום. למזלכם, ככל שתניעו אנשים יותר למנוע שריפות, כך יהיו פחות מקרי חירום.

כתבות ומאמרים

bottom of page