בטחון עצמי בתוך שתי דקות

מתי בפעם האחרונה רציתם לעשות רושם חזק על אחרים?

אולי זה קרה לפני פגישה עם אנשים חדשים? כשהתחלתם לעבוד במקום חדש? אולי בכלל רציתם לעשות רושם טוב בדייט ראשון?

בהרבה מקרים, דווקא במצבים האלה אנחנו חוששים, חושבים איך אחרים יגיבו או מה כדאי להגיד וזה יכול להיות לא נעים ואפילו מלחיץ.

אני הולך לחשוף בפניכם טריק פחות מוכר שיכול ממש לעזור לכם ובקלות.

 


כשאני מלמד סדנאות לשימוש בשפת גוף תמיד חשוב להתחיל מהבסיס.

אין טעם לנסות לזייף את שפת הגוף שלכם, על כל חיוך מזויף הגוף שלכם ידאג לשדר עשרות סימנים אחרים שיראו מה אתם באמת מרגישים.

במצבים שבהם נרצה ליצור רושם למשל, הגוף הרבה פעמים ישדר את תחושת הלחץ.

יש אנשים שחושבים שברגעים כאלה הלחץ הוא הבעיה הקשה, אבל האמת היא שהגורם המשפיע באמת הוא לא תחושת הלחץ, אלא איך בדיוק אנחנו מגיבים אליו.

תחושת הלחץ היא בסה''כ תגובה פיזיולוגית טבעית, מעין דרכו של המוח להגיד לנו:

"נראה לי שמשהו חשוב עומד לקרות עכשיו אז כדאי שתהיה עירני". הדרך שבה אנחנו מגיבים לזה היא מה שיוצר לנו בעיות.  

 

הכימיה שבהשפעה

אנשים שנתפסים כמושכים וחזקים מגיבים ללחץ בנחישות ורוגע וזה מאפשר להם להצליח.

מסתבר שישנם שני חומרים שמשפיעים על התגובה שלנו במצבים האלה, ההורמונים טסטוסטרון וקורטיזול.

הטסטוסטרון הוא הורמון שגורם לנו להפגין דומיננטיות ואילו הקורטיזול גורם לתחושות של חרדה ולחץ.

ברגע שהחומרים האלה נמצאים באיזון הנכון ניצור רושם חזק, בטוח ואסרטיבי.

הבעיות מתחילות כששני החומרים לא נמצאים באיזון המתאים.

שילוב של טסטוסטרון גבוה וקורטיזול גבוה יהפוך אותנו לאגרסיביים ולחוצים.

שילוב של טסטוסטרון נמוך וקורטיזול נמוך יגרום לנו להיות שקטים ולהיתפס כפסיביים וחלשים. השילוב המדויק שלא רק מגביר את הבטחון העצמי, אלא גם יוצר רושם מושך ואסרטיבי הוא רמות גבוהות של טסטוסטרון ביחד עם רמות נמוכות של קורטיזול. זה השילוב שמאפשר להגיב בקור רוח, להיות דומיננטיים ולהקרין בטחון עצמי.

 

לשלוט בכימיה

אז לפני שאתם קופצים להתחיל לחפש איפה מוכרים הורמונים ,כדאי שתכירו את המחקר שערכה בארה''ב פרופסור איימי קאדי.

פרופסור קאדי, המתמחה בפסיכולוגיה חברתית, גילתה שניתן להשפיע על רמות ההורמונים הללו לטובתנו, על ידי שינוי שפת הגוף שלנו.

המחקר של פרופסור קאדי עסק ב"תנוחות כוח", תנוחות שפת גוף של עמדה דומיננטית.

עמדה דומיננטית היא כל תנוחת גוף שבה שפת הגוף שלכם פתוחה ואתם תופסים שטח גדול יותר בחלל. למשל הרמת ידיים באוויר בתנוחת ניצחון, עמידה עם הידיים על המותניים כמו שהרס''ר הצבאי עומד, או אפילו ישיבה בפיסוק רחב.

לפי המחקר של פרופסור קאדי, כל מה שצריך כדי לשנות את הכימיה בגוף, הוא לעמוד ב"תנוחת כוח" למשך שתי דקות וכבר תרגישו את השינוי העוצמתי.

המחקר בדק את רמות ההורמונים של המשתתפים לפני ואחרי שינוי התנוחה והוכיח שינוי חזק כבר אחרי שתי דקות.

מדוע זה לוקח שתי דקות? ההשפעה של ההורמונים נבנית בגוף באופן הדרגתי עד שהם מתחילים לשנות את ההרגשה שלנו, זה אומר שאם תעשו זאת לזמן קצר יותר, זה לא בהכרח יעבוד. אם ההרגשה שלכם לא תשתנה הגוף שלכם ימשיך לשדר לחץ באמצעות סימנים אחרים.

רק כשההרגשה השתנתה כבר והחשיבה השתנתה כבר, היכולת להשפיע נוצרת.


בכל פעם שתרצו להיתפס כאסרטיביים, בטוחים בעצמכם ומושכים יותר, שנו את תנוחת הגוף ל"תנוחת כוח" ותתחילו ממש להשפיע על ההורמונים האלה.

מה שאפילו יותר מדהים הוא העובדה שמדובר בשינוי מצטבר על המוח שלנו,

ברגע שתשנו את שפת הגוף שלכם ותיצרו לכם הרגלים חדשים, גם הביטחון העצמי והתחושה העצמית מתחילים כבר להשתפר יותר ויותר באופן טבעי.

אולי יש אנשים ששומעים על זה וחושבים שזה מגוחך אבל ביננו, מה כבר יש לכם להפסיד? כל מה שצריך כדי שתבדקו בעצמכם ותרגישו כמה שזה עובד זה לנסות, וזה לוקח פחות משתי דקות.

לי ולמשתתפים בקורסים ובסדנאות שלי זה עובד כבר עשר שנים.

כתבות ומאמרים