top of page

איך תיצרו בקלות השפעה סמויה על המוח של אנשים

יש אמת נסתרת שאולי לא הכרתם, בכל יום אתם מוקפים במסרים שונים שמשפיעים על המוח שלכם. החל מהתקשורת, הפרסומות שתיתקלו בהן ועד האנשים הכי קרובים אליכם. החשיבה, הרגשות וההתנהגות שלנו מושפעים מבחוץ מבלי שנבין עד כמה. מה שתקנו ומתי, במי תתאהבו, לאן תיסעו ואיך תגיבו לאנשים הם רק חלק קטן מהדברים בהם זה נוגע.


אני מבין שכשאתם קוראים את זה עכשיו, אולי זה בטעות עושה רושם מעט מופרך, מפחיד או פנטסטי, אולי אפילו עוברת לכם בראש השאלה, איך במאמר קצר באינטרנט אפשר ללמוד לעשות משהו כזה? ובכן, אתם צודקים, זה נושא מרתק שכדאי ללמוד לעומק, המאמר הזה פשוט יכול להיות הדרך שלכם להתחיל. הרי אם מימלא אתם נחשפים לזה בלי לדעת, לא כדאי שגם אתם תבינו איך עושים את זה?


אולי זאת הדרך שלכם להתחיל ליצור את הזוגיות שתרצו, אולי לקבל את היחס שמגיע לכם בעבודה ובקריירה, אולי ליצור חיבור ברמה חזקה ואולי להפוך לאנשים אסרטיביים שמצבים גבולות בקלות. במאמר הזה נסביר את הדברים ממש בפשטות. אם תרצו הסבר מפורט אפילו יותר מזה שיש כאן, כזה שיחשוף בפניכם אין ספור טכניקות להעברת מסרים, אתם תמיד יכולים להצטרף למסלול לכריזמה היפנוטית.


אז בפשטות, ההבדל בין השפעה על אחרים לשליטה במחשבות עוסק ברצון החופשי. כשאנחנו חושבים על שליטה אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שנקבע מה הצד השני יחשוב או יעשה. המציאות יותר מורכבת ואי אפשר באמת לשלוט בצורה הזו על מחשבות של אחרים. השפעה היא קצת אחרת, כשאתם משפיעים על מחשבות, אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי להגדיל את הסיכוי שמה שתרצו יקרה. ככל שתהיו יותר טובים בזה, יש לכם יותר סיכוי להצליח ועדיין, תמיד יש לכולם רצון חופשי. השפעה עוזרת לנו לנווט את הרצון החופשי של אחרים כך שיהיה יותר קרוב לשלנו.


השפה של המוח

כבר כתבתי במספר מאמרים שהשפה משפיעה עלינו ברבדים עמוקים של תת המודע. לביטויים ספציפיים ומילים יש השפעה פסיכולוגית עוצמתית, הם יוצרים הרגשות ומחשבות. כמו רוב האנשים, סביר שהדרך שבה למדתם לחשוב על דיבור או שפה, היא להגיד לאנשים אחרים את מה שאתם רוצים שהם יבינו, רק להעביר מידע. אם נתחיל לתפוס לא רק את המידע שהמילים מעבירות, אלא ממש את הדגשים הפסיכולוגיים שיכולים לאפשר לנו להשפיע, הדרך שבה תחשבו על תקשורת תשתנה.


אחד המפתחות החשובים ביותר כשתרצו להשפיע, הוא ההבנה שהמוח של אנשים נוטה להינעל בדפוסים. דפוסים עוזרים למוח לחסוך באנרגיה. הטריק הפשוט שאלמד אתכם כאן נעזר בדיוק בנטייה הזו של המוח. כדי שתבינו לעומק, תיזכרו למשל בשיחה האחרונה שניהלתם, אולי זה היה ממש היום ואולי אתמול, קחו את הזמן להיזכר לפני שתמשיכו לקורא.


עכשיו, כשאתם יודעים עם מי דיברתם, מתי דיברתם ואולי אפילו זוכרים חלק ממה שאמרתם, שמתם לב אם היה לכם יותר או פחות קל להסכים עם מה שהצד השני אמר לכם? אלא אם השיחה שלכם הייתה ויכוח או שיחה בה ניסו למכור לכם משהו, פחות סביר שתדעו לזהות כמה הסכמה בדיוק הייתה שם. ההסכמה הרבה פעמים נוצרת באופן שרובו לא מודע וכשרוצים להשפיע, זה יתרון משמעותי.


דפוסים של הסכמה

ככל שאנשים מסכימים איתכם יותר פעמים, גדל הסיכוי שהם ימשיכו להסכים איתכם, הפעלתם את הדפוס אצלהם במוח. אם תגידו משפטים קצרים ונכונים עובדתית על מה שקורה או כבר קרה, המוח של הצד השני כל פעם יזהה שזו האמת ויסכים. אפשר להשתמש בזה כדי לחזק משמעותית את הסיכוי שיסכימו איתכם, שיגידו למשל כן לבקשות או להצעות שלכם.


והנה איך זה עובד, לפני שתרצו לבקש או להציע משהו, אמרו רצף קצר של הצהרות נכונות עובדתית על המצב בו אתם נמצאים עם הצד השני. הנה כמה דוגמאות לרצפים של הצהרות נכונות. אחרי הרצף, בקשו או תציעו את מה שתרצו:

  • בשיחה טלפונית: "אנחנו מדברים בטלפון, התקשרת אלי ואנחנו מדברים כבר כמה דקות..."

  • בראיון עבודה: "הגעתי אליך למשרד, פעם ראשונה שאנחנו נפגשים והתחלנו את השיחה..."

  • בדייט: "אנחנו פה, במסעדה, יושבים ביחד והזמנו משהו..."

  • בשיחת מכירה: "סיפרתי לך על המוצר, שאלתי אותך קצת שאלות ובדקנו דברים..."

הרצפים האלו יעודדו את המוח של הצד השני להיכנס לדפוס ההסכמה איתכם. המצב שיצרתם מגביר את הסיכוי שהמוח של הצד השני יסכים גם לבקשות או הצעות. דרך אגב, זה אחד הדגשים שברק אובאמה היה מכניס להרבה מהנאומים הכי סוחפים שלו במרוץ לנשיאות ארצות הברית.


רצפים כאלו עובדים בצורה סמויה ומגדילים את הסיכוי של הצד השני לפעול כפי שתרצו. תוכלו לחשוב על עוד משפטים כאלו שישתלבו בשיחות שחשובות לכם.

אם קראתם עד לכאן, סביר שתרצו לקבל את היכולת הפרקטית להשפיע ולחזק את הקסם האישי שלכם. אתם מוזמנים להצטרף אלי במסלול לכריזמה היפנוטית (תלחצו כאן וכבר תבינו) ולגלות איך בדיוק תעשו את זה.

כתבות ומאמרים

bottom of page